امروز برابر است با :27 اردیبهشت 1403

تحلیل داده در برنامه ریزی فروش

تحلیل داده در برنامه ریزی فروش به کسب و کارها اطلاعات دقیق و مفیدی برای پیشبرد اهداف و گرفتن تصمیمات درست، ارائه می دهد تا بتوان به کمک آن، روند فروش را بهبود بخشید؛ از همین رو، در ادامه به برخی از اقدامات مفید در این زمینه اشاره می کنیم:

پرورش سرنخ ها

اصولا بازاریابی و تبلیغ دهان به دهان، از بهترین شیوه های فروش محصول و خدمات به حساب می آید؛ برای مثال می توانید از مشتریانی که تجربه خرید رضایت بخشی داشته‌اند، بخواهید نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت شما به اشتراک بگذارند تا افراد دیگر به واسطه آن، تشویق به خرید و استفاده از خدمات شما شوند. سعی کنید اطلاعات سرنخ های خود را بررسی و بر روی افرادی سرمایه گذاری کنید که احتمال خرید آن ها بیش تر است.

سرمایه گذاری روی سرنخ های سرد

در تحلیل داده در برنامه ریزی فروش، به هر میزان که تماس سرد بیش تر طول بکشد، درصد موفقیت شما برای فروش یا پذیرفتن قرار جلسه بعدی توسط مشتری نیز افزایش پیدا می کند؛ در نتیجه، اگر با روند کاهش فروش در تماس های سرد روبرو شدید، باید بر روی روش ها و استراتژی های لازم برای طولانی شدن زمان تماس ها تمرکز کنید.

ایجاد روابط با سرنخ ها و مشتریان

از موثر ترین شیوه ها برای بهبود روابط با مشتریان و سرنخ های بهینه، این است که به نیازها و خواسته های آن ها اهمیت دهید و درجهت رفع آن ها تلاش کنید. سایر روش ها و استراتژی های لازم برای تاثیر گذاری بر مشتریان را انجام دهید و سپس داده ها را در مورد احتمال انتقال مشتریان بالقوه به مرحله بعدی خرید بررسی کنید تا مؤثر بودن آن‌ها مشخص شود. برای مثال بررسی کنید که آیا ارسال ایمیل های شخصی به مشتریان، میزان باز شدن و کلیک را افزایش می دهد یا خیر.

تاثیر مثبت ایجاد روابط با مشتریان خود را نادیده نگیرید؛ چراکه به صورت میانگین ​​مشتریان قدیمی 67 درصد بیش تر از مشتریان جدید برای شما درآمد خواهند داشت. سعی کنید با مشتریان خود در صفحات اجتماعی تعامل برقرار کنید، آن ها را در جریان محصول و خدمات جدید خود قرار دهید و کمپین های بازاریابی جذاب تنظیم کنید.

سنجیدن ارتباطات

تلاش کنید در ساعات مختلف روز یا هفته با سرنخ های خود تماس برقرار کنید تا متوجه شوید آیا زمان درستی برای برقراری تماس با آن ها انتخاب کرده اید یا خیر؟ در آخر هفته ها که افراد میزان کم تری از پیام را دریافت می‌کنند، برای مشتریان خود ایمیل ارسال کنید تا احتمال بیش تری برای خواندن آن وجود داشته باشد. می‌توانید با تحلیل اطلاعات فروش مربوط به میزان تماس‌ها و ایمیل‌های ارسال شده با میزان موفقیت در انتقال هر سرنخ به مرحله بعدی فروش، نتیجه را بررسی کنید و تحلیل داده در برنامه ریزی فروش را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: برنامه عملیاتی فروش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --