امروز برابر است با :13 اردیبهشت 1403

مشاور فروش عمده

مشاور فروش عمده به صورت اصولی و استاندارد، به یک کسب و کار کمک می کند تا در مسیر فروش عمده محصولات و خدمات، به اهداف مورد نظر خود برسد و موفقیت آمیزتر عمل کند. عمده فروشی می تواند یکی از بهترین و پرسود ترین شیوه های فروش برای یک تجارت باشد؛ اما به همان میزان نیز می تواند در صورت عدم رعایت اصول و استاندارهای لازم، باعث خسارات جبران ناپذیر زیادی هم شود.

مشاور فروش عمده به چه کسی گفته می شود؟

فروش عمده یک محصول یا خدمات، به معنای فروش بیش تر، افزایش سود و مطرح شدن برند مورد نظر می شود؛ در نتیجه، یکی از رویاهای هر کسب و کاری این است که خط تولید خود را تا مرحله فروش عمده پیش ببرد. برای پیشبرد اصولی اهداف در این راستا و کسب نتیجه مورد نظر، لازم است از مشاور فروش عمده کمک گرفت تا در چهارچوب استانداردهای فروش عمده حرکت کرد. عمده فروشی نیز مانند سایر شیوه های فروش، نیازمند بررسی ابعاد مختلف ماجرا و برنامه ریزی دقیق دارد و به همین دلیل، افرادی هستند تا در نقش مشاور فروش عمده، این مشاوره ها را انجام دهند و اصول عمده فروشی استاندارد و صحیح را به کسب و کارها آموزش دهند.

مزیت های همکاری با مشاور فروش عمده

مشاور فروش عمده وظیفه دارد تا به صورت کامل و اصولی، مزیت ها و معایب فروش عمده را به طور منحصر به فرد برای یک کسب و کار شرح دهد و در صورت مفید بودن این روش فروش، نحوه عملی کردن آن را به سازمان آموزش دهد. مزیت های استفاده از یک مشاوره اصولی عمده فروشی برای یک کسب و کار، شامل موارد زیر است:

1. افزایش فروش

از جمله نتایج سود بخش همکاری تولید کنندگان با عمده فروشان، افزایش فروش و در نتیجه سود بیش تر است. در صورت فروش محصولات و خدمات به عمده فروش ها، کالاهای مورد نظر به دست حجم وسیعی از خرده فروشان خواهد رسید و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص خواهد داد.

2. فروش کلی محصولات و خدمات

در خرده فروشی، مشتری تنها چند مورد از محصولات و خدمات مورد نیاز خود را خواهد خرید؛ اما در فروش عمده، اصولا تمام محصولات و خدمات یک برند به صورت یکجا به دست عمده فروش می رسد که همین امر موجب می شود تولید کننده، نگران فروش محصولات و خدمات کم طرفدارتر نباشد.

3. افزایش تمرکز بر تولید

معمولا تولید کنندگان تمایل دارند محصولات و خدمات خود را به صورت کلی به فروش برسانند و تمرکز خود را بر روی تولید و ارتقای کالاها قرار دهند؛ به همین دلیل، عمده فروشان به عنوان یک واسطه بین تولید کننده و مشتری قرار می گیرند و عملیات فروش را آسان تر می کنند.

وظایف مشاور فروش عمده چیست؟

به صورت کلی، وظایف و نقش مشاور فروش عمده، این است که این فرد باید نکات زیر و درشت، مزیت ها و معایب و روش های اصولی در این زمینه از فروش را به کسب و کارها نشان دهد. لازم است بدانید که همکاری یک برند به عنوان تولید کننده با عمده فروشان، نه تنها به نفع کسب و کار خود، بلکه به نفع بازار و مشتریان نیز خواهد بود. درست است که قرار گیری فروشندگان عمده به عنوان واسطه می تواند در برخی موارد موجب افزایش قیمت برای مصرف کنندگان شود، ولی در نهایت، این شرایط باعث برقراری نظم و قاعده مشخص، بر روال بازار خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: مشاوره تبلیغات

چگونه به یک مشاور فروش عمده موفق تبدیل شویم؟

در ادامه، به چند نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک مشاور فروش عمده موفق پرداخته ایم:

  • دقت داشته باشید که فرآیند بازاریابی و فروش مانند رشد یک نهال آرام و پیوسته است؛ بنابراین، انتظار فروش فوری و همیشگی را نداشته باشید.
  • به طور کلی، برای مشتری مشخصات و اطلاعات محصولات و خدمات اهمیمت زیادی ندارد، بلکه سودی که از خرید به دست می آورد برایش مهم است؛ پس با بیان این مزیت ها، مشتری را به خرید تشویق کنید.
  • اگر با مشتری طوری رفتار کنید که انگار از او عاقل‌تر هستید و نگاه از بالا به پائین داشته باشید، مخاطب به سرعت این حس را از شما دریافت خواهد کرد و در فروش با شکست روبرو خواهید شد.
  • در زمان ارائه محصول و خدمات، دانش و اطلاعات خود را به رخ مشتری نکشید و سعی کنید به موارد اصلی اشاره کرده و پرسش های مشتری را پاسخ دهید.
  • برای بستن قراردادهای مهم، سعی نکنید در ملاقات اول معامله را قطعی کنید و آن را به قرار بعدی موکول کنید تا هر دو طرف زمان لازم برای فکر کردن و تصمیم گیری منطقی و قطعی را داشته باشند؛ ملاقات اول را به ارائه محصولات و خدمات و شنیدن خواسته ها و نیازهای مشتری اختصاص دهید.
  • در برخی موارد، برای محصولات و خدمات خود کاربردهای جدید تعریف کنید تا از صرف هزینه های سنگین برای تغییر خط تولید جلوگیری کنید.
  • به عنوان یک مشاور فروش عمده باید بدانید که روش های فروش برای کالای متفاوت، یکسان نیست و با درک هوشمندانه تفاوت ها، روش مناسب فروش را انتخاب کنید.
  • باید در نظر بگیرید که در یک معامله، هر دو طرف به پیروزی برسند و این یعنی فروش پایدار؛ در نتیجه، در فروش باید به شرایطی رسید که منافع هر دو طرف در آن لحاظ شده باشد.
  • اولین شرط در فروش حفظ رضایت مشتری است؛ پس آن را جدی بگیرید.
  • به عنوان یک مشاور فروش عمده، در انجام تعهدات خود خوش قول باشید و زمان خود را مدیریت کنید تا در بین مشتریان اعتبار به دست آورید.
  • محصولات و خدمات خود را بی عیب و نقص معرفی نکنید؛ زیرا صادق بودن برای مشتری اهمیت زیادی دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --