امروز برابر است با :9 اردیبهشت 1403

مشاور فروش بین الملل

مشاور فروش بین الملل به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان بین المللی و درآمد ارزی کسب کنند و در این مسیر پر پیچ و خم، از پیدا کردن مشتری گرفته تا موارد تجاری قراردادها، گواهینامه ها و حمل و نقل، راهنمای شرکت ها است. یک مشاور فروش بین الملل معتقد است که امتناع از بازاریابی و فروش بین الملل در طولانی مدت، هزینه های کسب و کار را افرایش و درآمد را کاهش می دهد.

بازاریابی و فروش بین المللی

همان گونه که از نام بازاریابی و فروش بین المللی مشخص است، به نوعی از بازاریابی گفته می شود که محصولات و خدمات در خارج از محدوده بازار داخلی عرضه می شوند و به فروش می رسند. برای کار کردن در این حوزه، کسب و کارها نیازمند مشاور فروش بین الملل هستند تا در زمینه بازاریابی بین الملل و صادرات تخصص داشته باشد.

برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در خارج از کشور خود، لازم است تحقیق و بررسی کاملی در خصوص بازار هدف، خصوصیات فرهنگی و نیازهای مردم آن کشور انجام بگیرد تا ریسک سرمایه گذری کاهش یابد؛ چراکه هر بازار در عرصه بین المللی منحصر به فرد است و به کمک تاریخچه، جغرافیا، زبان، اقتصاد زیرساخت های فناوری آن تعریف و شناخته می شود. مشاور فروش بین الملل لازم است از بسیاری از روش های سنتی بازاریابی با قابلیت سازگاری استراتژیک استفاده کند تا به هدف مورد نظر دست یابد.

مشاور فروش بین الملل کیست؟

در زمینه فروش بین الملل باید گفت که، شرکت های مختلف لازم است برای حفظ جایگاه خود در بازار، به فروش و تجارت جهانی، دقت زیادی داشته باشند؛ چراکه با وجود وسایل ارتباطی سریع، سرعت در حمل و نقل، سهولت ورود و خروج سرمایه، محصولی که در یک کشور تولید می شود، در سایر کشورها نیز می تواند با موفقیت به فروش برسد.

رقابت در عرصه بین الملل، در حال توسعه و گسترش فراوان است و برند هایی که به دنبال رقابت با برندهای خارجی دیگر نبودند و فعالیت خود را محدود به بازارهای داخلی می دانستند، اکنون محصولات شرکت های رقیب را در رقابت مستقیم با کالاهای خود مشاهده می کنند.

آموزش و مشاوره درست و اصولی از سوی مشاور فروش بین الملل می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به صورت هدفمند برای ورود به بازارهای خارجی و رقابت با سایر شرکت ها آماده شوند که همین امر باعث خواهد شد محصولات داخلی نیز به طور طبیعی با کیفیت تر از پیش تولید شوند.

با ایجاد بازارهای جدید و توان بسیار زیاد بازارهای بین المللی، همه کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، تلاش می کنند تا شرکت های تولید کننده و خدماتی را برای ورود به بازارهای خارجی تشویق و حمایت کنند. نقش برجسته مشاور فروش بین الملل در جهت راهنمایی و مشاوره به شرکت های مختلف برای برنامه ریزی صادرات و شناخت پیچ و خم های این مسیر، به وضوح قابل مشاهده است. تاخیر در ورود به بازارهای بین المللی، ریسک عدم موفقیت و پذیرش از سوی این بازارها را افزایش خواهد داد و طی کردن این مسیر با مشاوره تخصصی در زمینه بازاریابی بین الملل ممکن خواهد بود.

چرا فروش بین المللی اهمیت دارد؟

فروش کالا و خدمات در داخل ایران محدود به تقریبا 83 میلیون نفر می شود که در میان رقبا، با برجسته کردن مزیت های برند خود، می توان تنها تعدادی از این 83 میلیون نفر را با محصولات و خدمات خود آشنا کرد و فروش و سود قابل توجهی به دست آورد. اما در بازارهای جهانی، با از بین رفتن محدودیت ها، با طیف بسیار وسیعی از مشتریان، در حدود 7.6 میلیارد نفر، روبرو خواهیم بود که به معنای افزایش 90 برابری مشتریان در مقایسه با بازار داخل کشور است. علاوه بر این، کسب درآمد ارزی برای کسب و کارها، سود فراوانی به همراه دارد و فرصت پیشرفت های چشمگیر و تصاعدی را تضمین می کند.

فروش در بازارهای جهانی باعث شکل گیری ارتباطات شرکت ها با بازرگانان بین المللی خواهد شد که علاوه بر افزایش فروش، در جهت توسعه و پیشرفت محصولات و خدمات نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای مطالعه سایر مقالات به سایت مپسل مراجعه نمایید.

وظایف مشاور فروش بین الملل چیست؟

مشاور فروش بین الملل در راستای ایجاد و بهبود استراتژی های تجارت بین الملل و کمک به اجرای آن ها، با شرکت ها همکاری می کند؛ برخی از وظایف مشاور فروش بین الملل به شرح زیر است:

  • شناسایی بازارهای بالقوه در سراسر دنیا، جهت سرمایه گذاری
  • انتقال اطلاعات در جهت ایجاد بینشی صحیح نسبت به بازارهای هدف انتخاب شده
  • بررسی و انتخاب بهترین و قابل دسترس ترین گزینه برای ورود به بازار جهانی
  • تعیین و معرفی استراتژی های قیمت گذاری
  • بهبود و ارتقای استراتژی های تبلیغات و فروش
  • ایجاد ساختار سازمانی بازاریابی بین المللی
  • شناخت رقبای موجود در بازارهای هدف
  • اجرای استراتژی های تبلیغاتی

پیشرفت تکنولوژی و نیاز به مشاور فروش بین الملل

در اصل، فروش بین المللی یک روش برای تسلط بر خرید و رفتار مشتریان در سراسر دنیا است. شرکت های بزرگ جهان با کمک مشاور فروش بین الملل و به واسطه استراتژی های خاص، برای رسیدن اهداف فروش خود برنامه ریزی می کنند. این شرکت ها فعالیت های بازاریابی بین الملل خود را فراتر از صادرات انجام می دهند؛ به این صورت که، برند تجاری خود را با تمام ملیت ها و مصرف کنندگان در سراسر دنیا تطبیق داده و هماهنگ نموده تا سهم بیش تری از بازار را به خود اختصاص دهند.

در دنیای امروز، پیشرفت تکنولوژی به معنای از بین رفتن موانع ارتباطات جغرافیایی و فرهنگی است و این مسئله، باعث به وجود آمدن فرصت های جدید حتی برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک نیز شده است. شرکت ها می توانند بدون حضور فیزیکی در سایر کشورها، کالا و خدمات خود را در بازارهای بین المللی عرضه نمایند و به فروش برسانند. میزان موفقیت کسب و کارها در این مسیر، به عوامل مختلفی از جمله میزان تعهد، استراتژی های مورد استفاده و تحقیقات صورت گرفته توسط مشاور فروش بین الملل بستگی دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --