امروز برابر است با :28 اردیبهشت 1403

ترفندهای فروش تلفنی

ترفندهای فروش تلفنی، به شیوه هایی گفته می شود که یک فروشنده می تواند از آنها برای افزایش موفقیت خود در تماس های تلفنی استفاده کند. این ترفند ها، می توانند به فروشنده کمک کنند تا با مشتریان خود رابطه برقرار کند، نیازها و دردسرهای آنها را شناسایی کند، اعتماد و اعتبار خود را افزایش دهد و به آنها پیشنهادات مناسب بدهد.

موثرترین ترفندهای فروش تلفنی

1.به مشتریان خود ارزش اضافه بدهید

به جای اینکه فقط سعی کنید محصول یا خدمات خود را به مشتری نشان دهید، سعی کنید به آنها نشان دهید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا مشکلات یا چالش های خود را حل کنند. این کار باعث می شود که مشتریان حس کنند شما به نفع آنها عمل می کنید و در نتیجه، از همکاری با شما رضایت خاطر خواهند داشت.

2.از مشتریان خود تشکر و قدردانی کنید

پس از پایان هر تماس، حتما از مشتریان خود، به سبب وقت و توجهی که به شما اختصاص داده اند، تشکر و قدردانی کنید. این کار باعث می شود که مشتریان حس کنند شما برای آنها احترام قائل هستید. در نتیجه حس رضایت و وفاداری در مشتریان تان تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

3.با صدای گرم و روحیه بالا صحبت کنید

تن و اعتماد به نفس صدایی که با آن، با مشتری صحبت می کنید، بخش بسیار مهمی از ترفندهای فروش تلفنی شما را تشکیل می دهد. صدای شما در فروش تلفنی بسیار مهم است. شما باید با صدای گرم، ملایم و در عین حال بلند و با اعتماد به نفس صحبت کنید. سعی کنید در حین صحبت لبخند بزنید و روحیه بالای خود را به شیوه های گوناگون منتقل کنید. این کار باعث می شود که مشتریان حس کنند شما با اشتیاق و شور در حال فروش هستید و به آنچه می گویید اعتقاد دارید.

4.به نظرات و پاسخ های مشتریان گوش دهید

گفتگو با مشتری نباید یک سخنرانی یک طرفه باشد. شما باید به صحبت های مشتری گوش داده و سوالات مناسب بپرسید تا بفهمید که چه چیزی برای او مهم است. سعی کنید حداقل نصف زمان تماس را به مشتری بدهید تا صحبت کند و نظرات و پاسخ های او را با دقت گوش کنید.

سپس در قدم بعدی، از اطلاعات این مرحله، برای مدیریت کردن نیازهای مشتریان استفاده کنید و به گونه ای محصول یا خدمت خود را معرفی کنید که مخاطبتان به این باور برسد که برای مرتفع ساختن نیازهایش، شما بهترین و در دسترس ترین گزینه هستید.

5.تماس در زمان مناسب

براساس یک مطالعه، بهترین زمان برای یک تماس کاری، بین ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر (به وقت منطقه مشتری) در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه است. در این زمان، مشتریان کمتر حس مزاحمت می کنند و به صورت آزادتر به گفتگو با شما خواهند پرداخت.

6.مشاور مشتری باشید

به جای اینکه فقط سعی کنید محصول یا خدمات خود را به مشتری بفروشید، سعی کنید به عنوان یک مشاور با او صحبت کنید و راه حل های مناسب برای مشکلات و نیازهای او پیشنهاد دهید. این کار باعث می شود که مشتری حس کند شما برای وقت و مشکلات او احترام قائل بوده و به جای فروش، به حل مسئله و مشکلات وی علاقه مندتر هستید.

7.بسته به نوع مشتری رفتار کنید

همه مشتریان یکسان نیستند و نمی توانید با همه آنها به یک شکل صحبت کنید. شما باید نوع شخصیت و رفتار مشتری را تشخیص داده و سبک صحبت خود را با آن هماهنگ کنید. بعضی از مشتریان دوست دارند سر راست و مختصر صحبت کنند، بعضی دوست دارند جزئیات بیشتری بشنوند و بعضی دوست دارند که شما با احساسات و ارزش های آنها همدلی کنید.

8.از نرم افزارهای تماس سرد استفاده کنید

اگر شما قصد دارید تعداد زیادی تماس سرد انجام دهید، بهتر است از نرم افزارهایی استفاده کنید که تماس های مدنظر شما را به صورت خودکار و هوشمندانه برنامه ریزی و اجرا می کنند. این نرم افزارها می توانند به شما امکاناتی مانند شناسایی شماره های مشتری، زمانبندی تماس ها، پخش پیام های آماده، ثبت و تحلیل نتایج تماس ها و … را ارائه کنند.

9.تماس های خود را ضبط کنید و بعدا بررسی کنید

یک راه عالی برای بهبود مهارت ها وترفندهای فروش تلفنی، این است که تماس های خود را ضبط کنید و بعدا به صورت مجدد گوش دهید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. شما می توانید از نظرات همکاران یا مدیران خود هم استفاده کنید و از آنها بخواهید که به تماس های شما گوش دهند و بازخورد بدهند. این کار به شما کمک می کند تا خطاهای خود را اصلاح کرده و روش های جدیدی را برای فروش تاثیرگذارتر در پیش بگیرید.

چرا ترفندهای فروش تلفنی مهم اند؟

زمانی متوجه اهمیت ترفندهای فروش تلفنی خواهید شد که بدانید با توجه به آمارها، میانگین زمان صحبت با یک مشتری در فروش تلفنی بین 2 تا 10 دقیقه است. حتما با خودتان می گویید که این تایم برای فروش کالا یا خدمات بسیار کم است! اما همه چیز به شیوه بازاریابی شما و ترفندهایی که بکار می برید، بستگی دارد.

بنابراین اگر از تمام وقتی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید، متوجه خواهید شد که این مدت زمان به اندازه کافی مناسب است؛ چرا که یک فروشنده واقعی در همین مدت زمان کوتاه، می تواند با مشتری خود رابطه برقرار کرده، نیازها و مشکلات او را شناسایی کند و ارزش محصول یا خدمت خود را به او نشان دهد؛ اما در عین حال، همه جزئیات محصول یا خدمات خود را در اولین تماس فاش نکند.

البته بسته به نوع محصول یا خدمات، نوع مشتری و هدف تماس، ممکن است زمان صحبت با مشتری کمتر یا بیشتر باشد. برای مثال، در بعضی از صنایع، موفق ترین تماس های فروش حدود 14.3 دقیقه طول می کشند. پس بهتر است که شما زمان صحبت خود را با توجه به شرایط خود تنظیم کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --